Als werkgever wil je het beste voor je medewerkers.
Je streeft naar een veilige werkomgeving waar iedereen zich gehoord en gewaardeerd voelt.
Maar wat als iemand te maken krijgt met ongewenste omgangsvormen of integriteitskwesties?
Bij wie kunnen zij dan terecht?
Door een externe vertrouwenspersoon in te schakelen, laat je als organisatie zien dat je de veiligheid en het welzijn van je medewerkers serieus neemt
Als externe vertrouwenspersoon sta ik volledig buiten de organisatie, wat betekent dat ik onafhankelijk werk.
Dit creëert een veilige ruimte voor jouw medewerkers om gevoelige onderwerpen aan te kaarten.
Omdat ik geen banden heb met leidinggevenden of collega’s, bied ik medewerkers de ruimte om eerlijk en open te spreken.
Dit verlaagt de drempel om hulp te zoeken, wat enorm helpt om problemen snel bespreekbaar te maken en op te lossen.
In mijn rol heb ik geen dubbele petten op. Als externe vertrouwenspersoon kan ik volledig objectief naar de situatie kijken.
Dit maakt dat medewerkers zich vrijer voelen om hun verhaal te doen, zonder dat er sprake is van conflicterende belangen die je bij een interne vertrouwenspersoon wel kunt tegenkomen.
Het zorgt voor vertrouwen en een veilige sfeer op de werkvloer, wat bijdraagt aan een gezonde en prettige werkcultuur waar iedereen zich gehoord voelt.
Wat levert dit op?
Je zet je medewerkers in hun kracht
Eén gesprek kan al verhelderend werken. Medewerkers krijgen de ondersteuning die ze nodig hebben om met vertrouwen verder te gaan.
Je voorkomt escalaties
Door vroegtijdig in te grijpen, kunnen problemen opgelost worden voordat ze uit de hand lopen. Dit bespaart onrust binnen het team.
Terugdringen van ziekteverzuim
Langdurige stress kan leiden tot ziekteverzuim. Tijdige ondersteuning helpt dit te voorkomen, wat zowel de medewerker als de organisatie ten goede komt.
Waarom kiezen voor mij?
Wat doe ik precies als vertrouwenspersoon?
1.
Eerste opvang en advies voor jouw medewerkers met klachten of zorgen
2.
Nazorg verlenen om duurzame oplossingen te waarborgen
3.
Verwijzing naar geschikte hulpverleners of diensten indien nodig
4.
Ondersteuning en advies over omgaan met ongewenste omgangsvormen en integriteit
5.
Voorlichting geven om bewustzijn te vergroten binnen de organisatie
6.
Klankbord voor interne vertrouwenspersonen en leidinggevenden
7.
Advies aan bestuur en management over beleid en procedures
8.
Vervangen van interne vertrouwenspersonen bij hun afwezigheid
Hoe kunnen we samenwerken?
We werken op basis van een jaarabonnement samen zodat je het goed geregeld hebt voor langere tijd en ik me kan verdiepen in jouw organisatie en de mensen.
Jaarabonnement
Het jaarabonnement is inclusief 3 meldingsgesprekken per jaar. Persoonlijk, telefonisch of via videobellen. Vanaf het 4e gesprek is het op basis van uurtarief 125,- (ex. Btw)
Kennismakingsgesprek
Graag spreek ik allereerst de leidinggevende en interne vertrouwenspersoon voor een soepele samenwerking.
Jaarverslag
Hierin staat het aantal meldingen en de aard van de gesprekken, de gevolgde stappen en adviezen, trends of terugkerende thema’s binnen de organisatie. In het evaluatiegesprek deel ik de inzichten.
De investering is 1100,- (ex. Btw) per jaar
Neem de eerste stap naar een veiligere werkomgeving
Samen zorgen we voor een veilige en positieve werkplek waar iedereen zich gehoord en gesteund voelt.
Direct een externe vertrouwenspersoon inschakelen?
Laten we kennismaken.